Bradul și Crăciunul

by - 12/29/2013

Crăciunul de anul acesta a fost cuminte și liniștit. Chiar dacă nu aveam aproape niciun plan pentru el, stelele s-au aliniat, lucrurile s-au aranjat și am reușit să petrecem o zi frumoasă de Crăciun. Primul Crăciun în famile, în formulă de trei. Trei am fost și anul trecut, dar nu toți chiar atât de reali...


Bradul... iată și bradul de anul ăsta. Un pic mai puțin creativ ca anii trecuți (cel de anul trecut e aici, iar de acum doi ani - aici), dar tot alternativ. Idei au tot curs în mintea mea, începând încă de prin noiembrie, dar timpul n-a vrut să-mi fie părtaș. Așa că am ales un brad de-a gata, natural, dar doar în imagine, adică imprimat pe o bucată de pânză (l-am găsit la Ikea). L-am agățat pe perete, l-am împodobit cu globuri și i-am pus și o ghirlandă de lumini. Părând atât de real cred ca l-a cam debusolat pe Moșu', că altfel nu ne explicăm darurile frumoase lăsate de el sub brad. Iar așa a început și ziua de Crăciun...


De fapt nu, a început chiar din Ajun, când am mers la colindat. Vai ce frumos a fost. Eu nu prea îmi amintesc sa fi mers de-a colindul, poate doar modest mai cântam părinților și dacă mai mergeam pe la rude, când eram mai mică. Eram eu mai rușinoasă atunci. Acum însă am prins curaj, ne-am găsit câțiva amici dornici și ei de obiceiuri românești, ne-am organizat pe voci cum am putut, ne-am făcut un repertoriu, am repetat și ”cu mare, cu mic, pe ploaie și vânt, fuserăm să cântăm un colind...”. Am bucurat o familie de români, dar am surprins frumos și una de belgieni, cărora le-am cântat și universalul ”O, brad frumos” în română.


Apoi am copt cozonac, că prea am dus dorul aromei lui, am copt biscuiți de iarnă, pe care i-am împachetat în mici daruri pentru oamenii dragi cu care am petrecut Crăciunul, am aranjat casa, masa, soarele s-a cocoțat sus pe cer, mai strălucitor ca vara, iar noi am împletit și despletit povești alături de un pahar de vin și bunătățuri de-ale gurii, ușoare, deloc sofisticate.


Sper că ați petrecut și voi un Crăciun frumos, așa cum ați simțit, mai cuminte sau mai vesel, mai simplu sau mai îmbelșugat, mai solitar sau mai în grup, mai în gând sau mai real, mai departe sau mai aproape de casă, de cei dragi.

You May Also Like

5 commentarii

  1. Ce fotografii frumoase! Mai ca nu mai era nevoie de cuvinte, la cat de multe pot exprima..
    Ma bucur c-ati avut un Craciun pe placul vostru, alaturi de oameni frumosi ca voi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Raluca! Dacă mai era și un pic de zăpadă, parcă era mai de poveste Crăciunul, nu?

      Ștergere
    2. Da... Nu credeam ca are sa ma afecteze atat de mult, dar fara zapada, n-am simtit mare lucru zilele astea...

      Ștergere
  2. Frumos! Am "tras cu ochiul" si la ceilalti braduti de craciun, din anii trecuti. Ma bucur ca mai exista oameni atat de frumosi si de calzi, care pretuiesc sarbatorile si le personalizeaza asa cum ati reusit s-o faceti. Un an bun si fericit va doresc, cu sanatate, veselie si inspiratie! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur și mulțumesc frumos, Doina! Un an plin de bucurii și căldură îți doresc și eu :)

      Ștergere