De-ale gurii, din grădină - Paste cu fasole păstăi, dovlecel, mazăre și salsa verde

by - 6/12/2014

Să nu vă imaginați că dacă în ultima vreme am povestit doar despre rețete dulci, înseamnă că doar cu asta ne și hrănim. Nu, nu. Bucătăria se umple și de altfel de arome - la cuptor, încinse în tigaie sau pe grătar, crude, în supe, sosuri sau la aburi, legume, pește sau un pic de carne. Arome și gusturi pe care le-am încadrat eu aici pe blog în secțiunea de rețete sărate. Balanța însă înclină cam puțin înspre această categorie, așa că mi-am propus să ajung încet la un echilibru. Azi, printr-o rețetă de paste.


Prima dată am făcut aceste paste cam acum un an când mai prinsesem curaj la capitolul diversificarea alimentației lui Luca. Am analizat eu atunci ingredientele - rețeta fiind una obișnuită, nu chiar pentru bebeluși de 8 luni - fasole verde păstăi, dovlecel sau zucchini, mazăre, ceapă și sosul aromat de busuioc și mi s-a părut că ar fi o alegere gustoasă pentru micul pofticios. Le-am făcut și chiar au fost apreciate. Atât de noi, cât și de el. Le-am repetat de câteva ori cât a ținut vara și am putut folosi ingredientele cât mai proaspete.

Dacă vine vorba de proaspăt, păi rețeta asta face parte și din categoria celor gătite din grădină, categorie începută tot anul trecut, dar pe care nu am mai continuat-o, chiar dacă am cules ceva roade din grădina din balcon. Acum pentru aceste paste am cules și folosit busuioc proaspăt și fraged și un pic de pătrunjel.


Deși este o rețetă în care poți jongla cu ingredientele și cantitățile folosite, să pui mai mult sau mai puțin din fiecare, le-am scris mai jos orientativ.

Ingrediente:
  • 250 gr paste fusilli *
  • 250 gr fasole verde păstăi
  • 2 dovlecei mici sau 1 zucchini mijlociu sau o combinație între cele două
  • 1 ceapă
  • 150 gr mazăre (proaspătă sau congelată)
  • ulei de măsline sau unt
  • sare, piper **
* am ales fusilli pentru că am considerat că pot reține cât mai mult sos, astfel încât unui bebeluș abia începător în ale manevrării lucrurilor ținute în mână, să-i fie cât mai ușor să le apuce. Bineînțeles, alegerea este opțională, pot fi folosite și alte tipuri de paste.

Salsa verde cu busuioc:
  • frunze de busuioc din belșug
  • o mică legătură de pătrunjel
  • 1-2 lg capere
  • câteva măsline verzi (fără sâmburi)
  • sucul de la o jumătate de lămâie
  • 1 lg muștar
  • câteva nuci sau muguri de pin (migdalele sunt la fel de ok) **
  • ulei de măsline
  • sare, piper ***
lg - linguriță

** clasicul salsa verde nu conține nuci, dar inspirată de gustul sosului pesto, am adăugat și în acest sos
*** sarea și piperul evit să le pun în timpul gătitului (sau doar foarte, foarte puțin), ci doar opțional fiecare în farfurie, după propriul gust. Nu le priește celor prea mici.


Ceapa se taie fâșii lunguiețe și se călește la foc mediu în tigaie în untul topit sau ulei. Fasolea se taie bucăți mici de-a latul păsăilor. Se aruncă și ele în tingaie și se coc vreo 10 minute, până se înmoaie puțin.

Dovlecelul se taie în fâșii julienne. Se adauugă în tigaie, alături de boabele de mazăre și o jumătate de cană de apă. Se lasă la un foc mic spre mediu să se coacă toate, sub capac, în jur de 10 minute, amestecând periodic.

Între timp se pregătește sosul verde de busuioc. Toate ingredientele se pun într-un mixer/robot de bucătărie și se mărunțesc bine până se obține un sos. Verde :).

Tot în paralel se fierb pastele. Când amestecul de legume din tigaie este gata, se adaugă peste ele pastele și un polonic din apa în care au fiert acestea. Se amestecă încet, se oprește focul, apoi se adaugă și sosul verde amestecând ușor până se încorporează bine.

Se servesc călduțe, cu un pic de parmezan ras deasupra (mai puțin celor mici, căci e un pic cam sărat pentru gustul lor).


Și cum îmi place să strecor pe ici colo câteva amintiri, iată-ne acum un an și acum câteva zile, savurând cu poftă din delicioasele paste. Timpul a trecut, am învățat multe, ne-am deschis apetitul, manevrarea hranei s-a îmbunătățit, dar gustul a rămas.


Poftă mare! iar în loc de încheiere vă las să citiți un articol, dacă faceți parte din categoria părinților un pic neîncrezători în ei, http://www.thekitchn.com/youre-doing-it-right-feeding-your-kids-youre-doing-it-right. Am trecut și trec prin asta și eu, și noi, dar consider că cel mai bun lucru pe care poți să-l faci ca să te hrănești sănătos, este să menții un echilbru și să ai încredere și în instinctul propriu.

You May Also Like

0 commentarii