De-ale gurii, din grădină - Salată cu orez roșu, pesto și roșii cherry

by - 7/23/2014

"S-au copt roșiile!", am fost informată într-o corespondență specială din grădina de pe balcon. Păcat că nu sunt și eu acolo, căci aș fi repetat rețeta acestei salate pe care am făcut-o vara trecută tot cu roșii crescute în balcon. Atunci n-am găsit și timp să o scriu și pe blog, nu-i bai, o fac acum.


E foarte simplă și flexibilă, nu necesită cântărirea exactă a ingredientelor, se face după propriul gust și după poftă și în funcție de ce ingrediente aveți la dispoziție. Orezul, pe lângă culoarea frumoasă, are și un gust plăcut, mai aromat, în plus e și mai nutritiv.

Ingrediente:
  • orez roșu (sau alt tip sau chiar alte cereale, poate quinoa, grâu, bulgur)
  • sos pesto
  • roșii cherry (sau roșii simple)
  • un pic de oțet balsamic
  • parmezan ras
  • busuioc proaspăt
  • sare, piper


Pentru sosul pesto eu m-am inspirat din această rețetă, în care am folosit o combinație de migdale și nuci, căci nu aveam muguri de pin la îndemână și busuioc din grădină. Cred că o alternativă ar fi și un salsa verde, pe care l-am folosit de curând la o rețetă de paste.


Orezul roșu (cam o cană am folosit eu) sau alt tip de cereale, se fierbe simplu, doar în apă fără sare, un pic mai mult de două cantități de apă la o cantitate de orez. La foc mediu până începe să fiarbă, apoi la foc mic, sub capac, în jur de 20 de minute sau până s-a absorbit apa. Se lasă să se răcească un pic înainte de a fi amestecat cu celelalte ingrediente.

Roșiile se taie în jumătăți sau în felii dacă ați ales roșii mai mari.

Se amestecă orezul, roșiile și sosul pesto, având grijă ca roșiile să rămână întregi.

După gust se adaugă sare, piper și stropul de oțet balsamic. Iar la servire, un pic de parmezan ras și busuioc proaspăt, tocat mărunt.


Și poftă mare!

You May Also Like

0 commentarii