Tartă de căpşune. De vară, aşa.

by - 6/14/2011

Delicioasă, cu aromă delicată de unt şi fructe topite în aluat.


Asta am făcut duminică, împreună cu o bună prietenă, după ce ploaia de afară ne-a cam ţinut în casă. Văzusem reţeta încă de acum câteva săptămâni, când căpşunele abia ce apăreau. Dar odată ce le-am găsit fragede, în piaţă, din care jumătate au mers la micul dejun, am spus că acum este momentul. Şi a ieşit minunată, deşi, destul de consistentă - untul, laptele şi ouăle au contribuit la asta.


Ingrediente:
  • 115 g unt, moale, la temperatura camerei
  • 180 g făină (650 de preferat)
  • 1 1/2 lg praf de copt
  • 1/2 lg sare
  • 200 g zahăr, brun
  • 1 ou
  • 120 ml lapte
  • 1 lg esenţă/extract de vanilie
  • 450 g căpşune, curăţate
  • 1-2 lg zahăr vanilat bourbon

1. Cuptorul se preîncălzeşte la 170-180°C. O formă de tartă se unge cu un pic de unt şi făină.
2. Făina, praful de copt se amestecă într-un vas. În altul se freacă bine untul şi zahărul. Apoi se adaugă oul, laptele şi extractul/esenţa de vanilie. În această compoziţie se adaugă treptat mixul de ingrediente uscate.
Obs: pentru ca mi s-a părut aluatul un pic cam consistent, am mai pus un ou şi un pic de lapte în compoziţie
3. Aluatul se toarnă în forma de tarta, iar peste el se taie capşunile în jumătăţi. Laura mi-a indicat că puteam să punem mai multe căpşuni, deci, este la liberă alegere, această opţiune :) Înaine de a pune tarta în cuptor, am presurat nişte zahăr vanilat bourbon pentru a le da căpşunilor o aroma specială.
4. Se pune tarta la cuptor pentru 10 min, apoi pentru încă 45-50 min la o temperatură mai mică - 160°C.


A fost o după amiază minunată, balconul cu grădina de vară a fost locul ideal pentru a savura o felie de tartă pe înserate.


Mi-a plăcut mult să-mi împart bucătăria cu oameni pasionaţi de delicii culinare, e important dar necesită ceva timp şi încredere să ajungi să te bucuri de asta. Mi s-a făcut poftă de seri de gătit, oameni dragi alături, bucătărind împreună cu un vin bun şi muzică specială. Timp de calitate, îl numesc eu. Cam aşa:



(reţeta tartei: Smitten Kitchen)

You May Also Like

1 commentarii