Cea mai matinală tartă cu spanac

by - 2/27/2011

Eu, ca şi Popeye, dis-de-dimineaţă (7:00, duminică!), ţup din pat să fac o tartă cu spanac. Dar s-a doveit că matinalul s-a mutat undeva mai pe la prânz. Am mai făcut una, luni seară, dar nu ştiu cum s-a întâmplat, de nici măcar nu am apucat să o documentez. Cum am scos-o din cuptor, a şi dispărut :)

Aşa că mi-am propus să repet procesul să vă arăt şi vouă cât de simplu se face o tartă cu spanac. Fără reţetă, ci doar cu ceva inspiraţie şi voie bună :)


Pentru aluat am folosit:
  • 225 gr făină (integrală şi 650)
  • 1 lg sare
  • 1 lg drojdie uscată
  • 1 Lg ulei măsline
  • 90 ml apă călduţă

Se frământă o cocă rapid din ingredientele de mai sus, care apoi se pune într-un loc mai cald şi se lasă să dospească (vai, cât iubesc acest cuvânt :)) cam o oră.

În acest timp, am pregătit amestecul de spanac:
  • 500 - 600 gr spanac (eu am folosit congelat; la vară însă voi încerca aventura cu cel proaspăt)
  • 200 gr brânzâ Feta (dar mă gândesc că este bună orice fel de branză, un pic sărată)
  • 1-2 legături ceapă verde
  • 1-2 căţei usturoi

Am sfărâmat brânza, pe care apoi am amestecat-o cu spanacul decongelat (eventual şi scurs de apă), cozile de ceapă tăiate mărunt şi usturoiul zdrobit. Pentru că brânza e deja sărată, nu am mai insistat cu sarea. Bun, am întins repede aluatul şi am îmbrăcat cu el o formă de tartă. Am turnat spanacul. Iar peste el, un amestec de smântână cu 2 ouă. Peste toate astea am presurat ceva condimente de voie bună (de la Sonnentor).

Am copt tarta cam 30 - 40 de minute, la temperatura de 190°C.


Mda, conform planului, trebuia să fie cea mai matinală tartă cu spanac, dar în final a ieşit cea mai bună tartă cu spanac pentru un mic-dejun târziu de duminică :)


You May Also Like

0 commentarii