O tartă marocană, cu portocale şi cardamon

by - 1/23/2015

Încet, încet mi se pare că acest spațiu virtual devine un cufăr de amintiri, îmi place să le mai răscolesc din când și să dau peste unele povești mai vechi, de unele dintre ele chiar mă și amuz. Dar așa-i cu trecerea timpului, începi să clasifici amintirile, care în vesele, care în triste, nostalgice, amuzante, nostime, unele pe care nici nu mai vrei să ți le amintești, altele pe care ți le amintești cu mare drag și dor. Dar cufărul ăsta al meu mai are și o altă față, am multe povești care stau și așteapă să fie publicate, unele dintre ele au doar titlu, altele câteva fotografii, puține au și câteva cuvinte, căci ele sunt pentru mine cel mai greu de adunat. Oricum cred că așteptarea asta se așează cumva cu un sens și când simt că e momentul potrivit, le scot la iveală. Cam asta mi-am propus . De exemplu, această tartă însiropată cu portocale așteaptă de aproape 2 ani în cufăr, dar cum încă-i vremea citricelor, mi se pare că-i un moment bun să o alătur celorlalte din colecția dulce a blogului.


A fost o tartă de bun venit, așa i-am zis atunci, pentru mama când a fost pentru prima dată în vizită la noi, când bobul mic avea abia 3 luni, iar afară în loc de primăvară și soare cald de început de aprilie se instalase gerul și vremea rece. Siropul de portocale aromat cu cardamon ne-a dus cu gândul la căldura și culorile Marocului, de care am tot auzit și citit povești frumoase.

Ingrediente pentru aluat:
  • 120 gr unt moale, nesărat
  • 1 portocală: coaja rasă + suc
  • 100 gr zahăr brun
  • 2 ouă
  • 175 gr griș
  • 100 gr pudră de migdale
  • 1 1/2 lg praf de copt
Sirop:
  • 300 ml suc de portocale
  • 100 gr zahăr sau alt îndulcitor (miere, sirop de arțar, dar într-o cantitate mai mică)
  • 8 capsule de cardamon, zdrobite


Untul, zahărul și coaja de portocală se amestecă bine într-un vas până capătă un aspect cremos. Unul câte unul se încorporează ouăle. Separat se amesecă ingredientele uscate - grișul, pudra de migdale și praful de copt, într-un alt vas. Apoi, împreună cu sucul de portocală, se încorporează în amestecul de unt.

Se toarnă compoziția într-o formă cu pereți detașabili (20cm diametru, unsă cu unt) și se întinde ușor cu o lingură, compoziția nefiind suficient de lichidă ca să se uniformizeze singură.

Se pune la cuptor (încălzit în prealabil la 180°C) pentru 30-40 de minute, până când se rumenește nițel.


Între timp se pregătește siropul: într-un vas se pun pe foc sucul de portocale, zahărul și capsulele de cardamon zdrobite. După ce zahărul este vizibil topit se mai ține siropul pe foc mediu încă vreo 5 minute, până capătă un aspect vâscos.


Se însiropează apoi tarta scoasă din cuptor, dar încă călduță. Eu am preferat să nu filtrez siropul ci să folosesc și pulpa de portocale din el, dar am scos capsulele de cardamon din acesta. Se lasă să se răcească complet și se poate servi cu un iaurt mai gras.

You May Also Like

0 commentarii