Ce faci cu un pom de Crăciun în mijloc de primăvară?

by - 3/29/2012

Îl replantezi dacă era în ghiveci, îl depozitezi dacă era din plastic, îl arunci la gunoi dacă era tăiat (din păcate asta o fi cea mai rapidă şi des aplicată variantă...), îl laşi în grădină aşa cum era, nu faci nimic pentru că nu ai avut unul sau îl reciclezi. Anul trecut am văzut campanii de reciclare a pomilor tăiaţi, îi duceai înapoi de unde i-ai cumpărat după ce te-ai bucurat de ei de sărbători, iar ei se ocupau să-i recicleze, folosindu-i drept combustibili. Dar nu despre aceşti pomi de Crăciun vreau să vă spun, ci despre acesta:



Pomul de Crăciun, care-a fost plantat, crescut şi împodobit într-o singură noapte de decembrie. A fost tare admirat, lumea şi-a făcut poze lângă el, a fost împrumutat drept carte poştală (ce-i drept, doar poza) pentru a fi trimis peste mări şi ţări, cineva a încercat să-i spargă globurile şi nu a reuşit... şi eu mai ştiu câte alte utilizări o fi avut. Ce-i drept, în urma succesului enorm a rezistat până zilele trecute pe perete, chiar dacă afară deja dadea a primăvară.

Cum vă ziceam, într-o seară întunecată şi friguroasă de decembrie, m-a năpădit inspiraţie după ceva vreme în care a lipsit şi am purces la treabă. Nu ştiam la început ce va ieşi, dar pofta vine mâncând, nu? :) Am tăiat şi decupat  într-o veselie cercuri dintr-o carte scrisă în olandeză. Pe urmă am avut mustrări de conştiinţă că am distrus cartea, când cineva s-a chinuit să o scrie... dar arta cere sacrificii, parcă aşa era vorba şi oricum, am sperat că aşa, poate s-o lipi mai multă olandeză de mintea şi limba mea. Şi se pare că a avut rezultat, de vreme ce azi am absolvit cu un "Proficiat!" modului 2 al acestei limbi încâlcite :)


Apoi am lipit crengile şi rămurelele...


Apoi l-am împodobit...


Iar zilele trecute l-am dat jos. Un morman de crengi şi globuri, numai bune de reciclat.


Dar bine că nu s-au spart globurile... şi am putut să le salvez.


Şi am purces la regândit copacul, încercând să-i găsesc o altă formă...


Şi asta a ieşit: ghirlandă pentru geamurile mari şi luminoase... Am prins/cusut manual cercurile cu un fir subţire de aţă, astfel încât să nu fie pea vizibil, ci doar discurile de hârtie.



Sau aşa: tot ghirlandă, dar de perete...



Nimic nu se pierde, totul se transformă. Vă recomand să încercaţi şi voi :)

You May Also Like

2 commentarii

  1. Foarte fain pomul de Craciun. Mi-a placut de cum l-am vazut. Nu-mi dau seama exact ce sunt benzile folosite pentru crengi. Scotch de hartie cumva?

    RăspundețiȘtergere
  2. mulţumesc, crengile sunt chiar decupaje din hârtie de ambalat, ce-am avut la îndemână prin casă :) le-am lipit din loc în loc cu scotch

    RăspundețiȘtergere