Pompoane/Pom-poms, un tutorial vizual

by - 5/20/2012

Aşa cum am zis şi promis, iată şi tutorialul pentru făcut Pompoane. Ce sunt? Nişte ciucuri de hârtie, sau pom-poms (termenul englezesc) cu care poţi să înveseleşti un pic casa sau un alt spaţiu. Eu le-am făcut cu ocazia petrecerii micuţei Charlotte, dar nu m-am grăbit să le dau jos. Mai rezistă ele un pic până mă plictisesc şi inventez altceva. Inspirată am fost de Martha Stewart, de unde am şi folosit instrucţiunile pe care le-am adaptat niţel.


Poate prezint prea multe imagini în detaliu, dar de fapt cei mai importanţi paşi sunt: împăturit, tăiat, îndoit, legat şi desfăcut.

Cele necesare:
  • hârtie creponată - rulouri de 50x250cm, deşi în "reţeta" originală sunt folosite coli de hârtie pergament;
  • sfoară;
  • foarfece.

1+2. Pentru că am folosit rulouri de hârtie creponată, primul pas a fost să-mi dau seama cât de multă am nevoie pentru un pompon. Am avut nevoie de toţi cei 250cm lungime, pe care i-am desfăcut cu grijă şi i-am împăturit în 8 straturi. Dacă vrei însă alte dimensiuni, poţi recalcula modul de împăturire.


3+4. Am tăiat hârtia împăturită la marginile îndoite. Au ieşit 8 bucăţi, fine şi delicate.


5+6. Pliezi colile, când pe-o parte, când pe cealaltă, în acordeon.


7+8. Strângi şi apeşi bine hârtia ca pliurile să-şi păstreze forma.


9+10. Legi hârtia pliată la mijloc cu sfoară, având grijă să nu pierzi plurile.


11+12. Tai capetele în mici semicercuri.


13+14. Desfaci delicat şi cu grijă hârtia, aceasta fiind foarte subţire se poate rupe foarte uşor.


15. Şi voilà, pomponul, pamponul, pom-pom-ul, ciucurele sau cum vreţi să-i mai spuneţi, că eu nu m-am hotărât încă :)


Zi frumoasă de duminică vă doresc!

You May Also Like

4 commentarii

  1. Thanks for the tutorial! I will surely try this on one of my parties.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos, am cumparat hartie creponata de la Opitec si m-am apucat si eu de treaba. A iesit o minunatie :) Mersi pentru idee, acum camera copilului e plina de culoare si pompoane:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu le-am facut pentru sala de clasa. Arata bine pe orice dimensiuni si culori.
    Kisses from Http://glamupdoll.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  4. wow super usor! abia astept sa fac si eu pentru prima zi a lui fiu-mio!

    RăspundețiȘtergere