Spaghete cu sos de roşii, mozzarella şi busuioc

by - 5/29/2012

Aveam altceva pregătit de-ale gurii de a publica pe blog. Dar, precum vremea, lucrurile se schimbă rapid pe aici. Iar în criză de timp, am făcut rapid nişte paste şi cum mi-am amintit că v-am spus de o reţetă pe care o tot fac de ceva vreme, am făcut şi câteva fotografii. Apropos de fotografiat, lumina asta de seară este minunată. Ceasul arată că e destul de târziu, dar lumina de afară spune altceva. Bine, asta vara, când avem lumină de zi chiar în jur de 10-11 seara; nu acelaşi lucru se întâmplă însă iarna pe aici, de fapt s-a şi observat lipsa bucătărelii pe blog în lunile friguroase. Deh, muzele mele funcţionează pe bază de clorofilă, dacă au lumină bună de zi, se pun pe treabă, altfel, nici că le pasă...


Să revin la reţetă, pe care am învăţat-o acum vreo 4 ani, la Berlin, de la nişte amici brazilieni. Îmi amintesc şi acum acea seară plăcută de vară şi o invitaţie la o cină, într-o mică garsonieră de cămin. Aveam multe de povestit, noi abia mutaţi în acel oraş minunat, curioşi de orice, ei, cu o vârstă dublă, cât a noastră, cu multe de spus. Pintre care şi reţeta sosului pentru pastele pregătite chiar în acea seară.


După cum vedeţi şi în "ilustraţia" de mai sus, ingredientele sunt puţine, iar combinaţia lor este cât se poate de uşor de făcut. Roşiile în bulion (eu le prefer pe cele tăiate cuburi) se pun la foc mic cu un pic de ulei de măsline şi se lasă să se coacă, până mai scade conţinutul lichid. Dacă vreţi, tot la început puteţi adăuga şi câeva roşii proaspete. Cam dupa 15 minute, se adaugă un pic de boia, busuioc uscat, sare şi piper. Şi se mai lasă niţel pe foc, amestecând în mod constant cu o lingură de lemn. La final se adaugă brânza mozzarella şi se face focul mic sau se opreşte de tot. Brânza se va topi şi va lega sosul.


Pentru că meneer Petersen şcolărea la ora cinei, am invitat-o la masă pe domniţa floarea-soarelui. Eu mi-am pus un vin şi ea mi-a povestit, eh, de-ale ei. :) Nici nu am apucat să vă mai arăt progresul grădinii. Dar poate într-una din zile ajung cu aparatul de fotografiat şi pe-acolo. Până atunci, o avanpremieră :)


Ei, s-a făcut întuneric şi pe aici. Vreme de somn. Noapte bună!

You May Also Like

0 commentarii