O vară în Burgundia, ca ucenic la The Cook's Atelier

by - 6/08/2012

De aproape o săptămână cuvântul pe care-l aud cel mai des este "Bonjour!". Cred că auzind-ul aşa des, am învăţat şi eu să-l pronunţ corect. Un bonjour burgundian :) Franceza din păcate nu o cunosc încă, dar e una din limbile pe care mi-ar plăcea să o vorbesc. Cumva am tot ezitat până acum, fiind şi "forţată" de împrejurări să mă integrez în partea olandeză a Belgiei, dar pe de altă parte şi pentru că îmi sună mai frumos o limbă atunci când nu o înţeleg.

Ei, dar da, sunt în minunata Burgundie, iar vara mea a început la The Cook's Atelier, unde am fost acceptată să fac parte din echipă pe perioada unui internhsip. Prin martie am văzut anunţul pe blog, am aplicat, iar acum un pic de timp a venit răspunsul afirmativ. Vestea am primit-o cu bucurie şi cu entuziasm am venit. Cum o să mă ajute asta în viitor? Habar n-am. O să ajung să găsesc un echilbru în ceea ce fac? Nu ştiu. Ştiu însă că din orice experienţă ai multe de învăţat. Iar eu în general am fost şi sunt deschisă la multe experienţe. Probabil că aş putea să povestesc multe despre primele zile la Atelier, dar tot mai bine ştiu să povestesc în imagini. :)


"The Cook's Atelier caters to both the cooking aficionado and those who simply enjoy good food, good wine, and a passion for the joie de vivre". Marjorie Taylor, personajul principal din spatele acestei poveşti este un om minunat, generos şi plin de inspiraţie. Carnetul meu de notiţe este încă gol dar ştiu că o să-l umplu de idei şi reţete savuroase.


Acum câteva luni, înainte de a aplica pentru internship, într-o pauză la şcoală o colegă ne-a oferit nişte Mignonnette Cote d'Or cu ocazia zilei de naştere. Mignonnette-a mea avea scris pe spatele ambalajului asta: "Of all the passions, the only one that seems respectable to me is the passion for food" - (Guy de Maupassant). Mi-au plăcut cuvintele poate mai mult decât ciocolata, am păstrat ambalajul şi l-am lipit de un metal acasă.


Acum sunt în Beaune, capitala Burgundiei, din departamentul Cote d'Or al Franţei, pentru a învăţa să gătesc şi să apreciez mâncarea mai bine. Bineînţeles alături de un pahar de vin minunat. De Bourgogne.
"Good wine is a necessity of life for me" (Thomas Jefferson)

You May Also Like

2 commentarii

  1. Felicitari! Suna minunat. De cand ti-am vazut pozele pe FB eram curioasa sa stiu cum ai ajuns sa te transferi din lumea IT in noul univers :) Acum sunt curioasa daca a existat un "test" de admitere :D

    Bonne chance!

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci beaucoup! De transferat nu m-am transferat complet, probabil o să şi jonglez cu ambele, sau mai multe activităţi, aşa sunt eu, o polivalentă.
    Testul a fost ok, o aplicaţie, un mic eseu, ceva întrebări şi un interviu telefonic. Dacă eşti interesată, să-i urmăreşti blogul, o să pună aplicaţia pentru anul viitor :)

    RăspundețiȘtergere