Un chec simplu cu glazură de brânză şi fructul pasiunii

by - 12/15/2012

Nu, nu! nu m-am apucat să fac minunăţii cu nu-ştiu-ce ingrediente sofisticate, doar că au rămas câteva fructe aduse de Moş şi am avut inspiraţia să folosesc câteva într-un desert. Un desert simplu, bineînţeles.


Prima dată am încercat acest fruct, care la exterior seamănă cu o nucă verde cu coaja aproape uscată şi stafidită (indiciu că fructu-i copt), dar în interior, o combinaţie interesantă de culori: un mov-vişiniu şi pulpa galben-verzuie cu seminţele negre, crocante. Gustul e mai mult acrişor decât dulce, dar cu o aromă intensă.


Cum au rămas câteva fructe, cam acrişoare de mâncat ca atare, am căutat o reţetă simplă în care se folosesc ca ingredient. Am făcut un chec simplu îmbrăcat în glazură de brânză şi fructul pasiunii.

Ingrediente:
  • 1 1/2 c (~190gr) făină albă
  • 2 1/2 lg praf de copt
  • 1 lg sare
  • 3/4 c (~180gr) unt moale
  • 1 1/2 c (~180gr) brânză ricotta
  • 1 1/2 c (~180gr) zahăr
  • 1 Lg coajă rasă de lămâie
  • 3 ouă mari
  • 1 lg esenţă sau zahăr vanilat (cel mai bine, baton de vanilie)
c - cup, lg - linguriţă, Lg - lingură

Glazura de brânză şi fructul pasiunii:
  • 250 gr cremă de brânză (Philadelphia sau alta, cu conţinut redus de sare)
  • 60 gr zahăr pudră
  • 4 Lg pulpă de fructul pasiunii (sau pulpa de la 2 fructe)


1. Se preîncălzeşte cuptorul la 180°C. Se unge o formă de chec (cam 25cm lungime) cu unt.
2. Într-un bol se amestecă făina, praful de copt şi sarea. În altul, se freacă bine untul, zahărul, brânza ricotta şi coaja de lămâie. În acest amestec se adaugă şi se înglobează cu o lingură de lemn, unul câte unul, ouăle. La final se adaugă esenţa, pasta sau zahărul vanilat.
3. Folosind o lingură de lemn se amestecă ingredientele uscate în mixul de mai sus, până se obţine un aluat cremos.
4. Aluatul obţinut se toarnă în forma unsă de chec şi se nivelează cu o spatulă.
5. Se coace pentru 15 min, apoi se întoarce forma 180° pentru a se coace uniform, pentru încă 10 minute, iar apoi pentru încă alte 30 minute la o temperatură de 150°C. Pentru că încă mă obişnuiesc cu noul cuptor, eu am ţinut checul un pic mai mult în cuptor şi am verificat, din când în când, interiorul cu un cuţit să nu se lipească aluatul.
6. După ce s-a copt, se scoate din cuptor şi se lasă vreo 10 minute în tavă apoi se scoate şi se lasă să se răcească pe un grătar.
7. Glazura se pregăteşte amestecând crema de brânză, zahărul pudră şi pulpa de fructul pasiunii şi se "îmbracă" checul, când acesta s-a răcit complet.


Am citit acum că fructul pasiunii e, cică, afrodisiac, pfiu...  Păi, ori am pus eu prea puţin, ori nu era copt suficient, ori avem alte preocupări acum, dar în afară de gustul acrişor şi parfumat, alte efecte nu am descoperit :) Ia să-mi ziceţi dacă la voi o fi altfel. Weekend frumos şi liniştit să aveţi!

You May Also Like

0 commentarii