Un maimuţoi contra unei cărţi cu poveşti pentru copii

by - 5/20/2013

UPDATE: "oferta" nu mai este valabilă întrucât toţi cei trei maimuţoi şi-au găsit câte o familie nouă! Dacă însă  vă plac aceste animăluţe şi aţi dori un astfel de exemplar, îmi puteţi lăsa un mesaj sau scrie prin formularul de contact şi mă apuc de treabă cu mare drag :)

În grădina noastră zoologică au mai venit 3 exemplare de maimuţoi. Doar că Luca cel mic a zis că nu le mai vrea. El îl are pe Muţi/Tica şi e mulţumit cu atât. Deh, copil nepretenţios.

- Păi şi ce să facem cu ei, Luca? că doar nu s-a chinuit mama degeaba să-i facă...
- Asta-i treaba voastră, eu vreau cărţi. Cărţi cu poveşti! Ce mi-aţi oferit până acum, cărţile de bucate, cele de IT şi altele de le aveţi prin bibliotecă, să le citiţi voi! Eu m-am prins că poveştile din ele nu-s adevărate, chiar dacă unele au poze frumoase. Aşa că vreau cărţi cu poveşti pentru copii. Din alea minunate, de te pierzi în ele şi vrei să le citeşti şi să le reciteşti. Şi să fie scrise în română, nu în limbile astea încâlcite de le înţelegeţi doar voi.
- Mda... bună treabă...


Se pare că şi la acest capitol ne-a prins copilu' nepregătiţi. Am tot citit că-i bine să-i citim de mic. Cumva mi se pare ciudat, pentru că încă-i atât de mic, de unde să înţeleagă el ce-i scris într-o carte, chiar dacă i-o citeşte cineva? Dar de fapt cred că e altceva la început, e ritmul cititului, tonul cu care se obişnuieşte, ca mai apoi să înceapă singur să înţeleagă şi să facă legături, să-şi cultive imaginaţia şi creativitatea.

Un alt motiv e ajutorul la somnul de seară. În ultimele săptămâni ne-a încercat un pic prin ceva plâns mai frustrat înainte de somn. Până acum adormea destul de uşor. Legănatul extensiv nu ne-a fost recomandat, pentru că poate cădea în cealaltă extremă, să se obişnuiască doar cu el. Cititul este o soluţie bună atât pentru el, cât şi pentru noi. Am început cu o carte din cele pe care le am aici, dar pe care n-am apucat să o citesc - "Eu, motanul" de Natsume Soseki şi am văzut că funcţionează. După cele 20 de pagini citite de Petersen şi un pic de plâns somnoros, piticul reuşeşte să adoarmă singur. Ei, nu chiar mereu :)


Faină cartea, şi eu stau şi ascult :) Dar parcă ar fi şi mai fain nişte cărţi cu poveşti pentru copii. Cum pe aici nici vorbă să găsim unele în română, e mai complicat. Ştiu, mai este Internetul, dar pentru început m-am gândit însă la altceva. Să facem un fel de "tocmeală" cu voi, cei care aveţi poate cărţi cu poveşti frumoase de dat. Iar de la noi primiţi un maimuţoi în schimb. Unul din cei de mai jos :)


UPDATE: toţi cei trei maimuţoi şi-au găsit câte o familie nouă!

Dacă vă interesează propunerea, îmi puteţi lăsa un mesaj mai jos. Detaliile de cum procedăm ca voi să primiţi maimuţoii, iar noi cărţile, le discutăm mai apoi.

Iar dacă nu, măcar îmi puteţi sugera ceva titluri de cărţi frumoase şi vedem noi cum facem rost de ele :)

Mulţumim!

You May Also Like

11 commentarii

  1. Iti trimit eu carti daca vrei. Andreea deja e satula de unele, altele le stie pe de rost:).

    RăspundețiȘtergere
  2. ooo, amandoi sunt frumosi deci alege tu:). Si sa-mi spui cum facem cu carticelele? va trimit prin posta?

    RăspundețiȘtergere
  3. Le cititi cartile in olandeza sau in romana?

    RăspundețiȘtergere
  4. nu vindeti ceilalti doi maimutoi? sunt asa de frumosi....va rog mult mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. păi ceilalţi doi... unul s-a pierdut pe drumul anevoios al serviciilor poştale, iar al doilea este "rezervat". Dar, cu mare drag pot să mai fac alţii :)

      Ștergere
  5. Super!! atunci vreau 3 maimutoi : il vreau pe cel cu verde, pe cel rosu si unul la fel ca al lui Luca :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate nu am mai găsit toate aceste culori, dar am găsit altele la fel de faine :) În funcţie de timpul disponibil mă apuc de treabă şi le voi pune aici pe blog, cu mai multe detalii legate de preţ şi modalităţi de transport. Sper că e ok aşa.

      Ștergere