Bezele cu scorțișoară și nuci

by - 2/14/2016

Am mai scris despre relația mea cu bezelele sau meringue - un desert cam prea dulce și cam prea sofisticat de făcut și cam prea pufos pentru gusturile mele. Nu le-am prea făcut și nici nu poftesc la dulceața lor. Totuși, în drumul meu spre a face o Pavlova cu fructe de vară învăluite într-o delicată cremă de vanilie, îmi trebuie un pic de exercițiu.


Așa că văzându-mă cu 5 albușuri de ou care au rămas nefolosite după ce am făcut un tort bavarois cu mango, am zis să le transform în niște bezele. De data asta n-am mai fost așa speriată, ba chiar Lucacinul meu dornic să mă ajute (”și eu vreeeaaaaaauuuu!”) a făcut mai toată treaba. În curând o să iasă cu scântei în bucătărie, căci nu mai e mult și o să ne batem pe măsuratul făinii, amestecatul aluaturilor, întinsul foilor de plăcintă... Și stați așa, dacă o punem și pe Zmeurica la socoteală, mică ce-i drept acum pentru astfel de activități, o să fiu în minoritate. Mai bine, eu să mă ocup de poze și ei de pozne :).


Rețeta am găsit-o în cartea mea dragă - Love Bake Nourish de Amber Rose - despre care ați tot citit aici pe blog. Tot din ea aș vrea să fac la vară și acea Pavlova la care poftesc de ceva vreme. Combinația de scorțișoară și nuci mi-a mai înmuiat împotrivirea mea legată de bezele, iar interiorul moale și gumat și exteriorul crocant, m-au făcut chiar să-mi placă. Nu fac însă o pasiune din ele, căci sunt tot prea dulci pentru gustul meu. Dar sunt binevenite și excepțiile uneori, altfel n-ar mai fi niciun fel de echilibru.


Ingrediente:
  • 40 gr nuci sau alune, tocate mărunt (eventual coapte înainte un pic în cuptor -  6-10 min la 200°C, doar pentru a le elimina coaja)
  • 2 lg amidon de porumb
  • 2 lg oțet de cidru de mere
  • 5 albușuri de ou
  • un pic de sare
  • 200 gr zahăr brun
  • 1/2 lg scorțișoară măcinată
Într-un bol mic se amestecă amidonul de porumb și oțetul până se obține o pastă omogenă fără cocoloașe. Amidonul de porumb adăugat în compoziție oferă bezelelor o consistență gumată la interior, iar oțetul de cidru de mere le va face crocante la exterior.

Într-un bol mare, curat și uscat (de preferat de metal, sticlă sau ceramică) cu ajutorul unui tel electric se bat albușurile de ou cu sarea, până începe amestecul să devină spumos. Se adaugă apoi zahărul, lingură cu lingură, alternând cu mici cantități din mixul de amidon și oțet, amestecând în continuu cu telul electric până zahărul este topit în totalitate. Compoziția de bezea trebuie să fie densă, fermă, omogenă și lucioasă. La final se încorporează scorțișoara și o jumătate din cantitatea de nuci tocate.

Cu ajutorul unei linguri de desert se ia din compoziție și se formează mici bulgări de zăpadă bezea pe suprafața unei tăvi acoperite cu hârtie de copt, lăsând spațiu între ei. Se ornează bezelele cu restul de nuci și se dau la cuptor - 100°C - pentru vreo 1 1/2 - 2 ore. După ce s-au copt, se oprește cuptorul, se lasă ușa întredeschisă ca bezelele să se răcească încetișor.

Recunosc că am întâmpinat o mică problemă, bezelele s-au cam lipit de hârtie și a fost mai greoi să le transfer pe un platou, așa că le-am servit direct din tavă. Rămâne să mai investighez și poate să găsesc o soluție.

You May Also Like

2 commentarii

  1. am incercat si eu cu ceva timp in urma dar... la mine a fost un dezastru total. Felicitari! cred ca trebuie sa te pricepi serios sa faci asa ceva!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. si la mine sunt esec total. A tale arata extraordinar!
    Din ce tin minte pentru a se dezlipi usor de tabla se face asta de cand sunt fierbinti, cu un cutitas...

    RăspundețiȘtergere