Tartă rustică - cu piersici sau căpșuni și alte fructe

by - 8/02/2020

Cu piersici sau căpșuni sau alte fructe... hai că v-am cam confuzat, deși dacă mai așteptam mult, puteam să scriu și cu smochine coapte-n vin și miere sau mere, struguri sau pere grilate și însiropate în scorțișoară sau chiar niște dulceață de citrice mai de iarnă așa, nu mai zic de fructele de vară - zmeure, mure, caise, afine, rubarbă confiată, cireșe sau vișine sau un amestec de fructe tropicale. Căci asta e o altă tartă atât de simplă și pe care poți pune ce fructe ai la îndemână.



Pare cumva asemănătoare - în rețetă și din fotografii - cu cea de am postat-o mai de curând. Dar pentru că e diferită și poate chiar și mai simplă nu pot să nu pun și povestea ei aici în cufărul de rețete. Am descoperit-o în cartea Sweeter off the Vine, de Yossy Arefi, o carte despre care am mai pomenit eu aici în câteva rețete și care îmi e atât de dragă, plină numai cu rețete cu fructe sezoniere, căci mie îmi place fructele în desert, recunosc, mai ales cele în deserturi coapte.

Recent am făcut-o cu căpșuni proaspete împreună cu câteva prietene - a fost tarta noastră de reîntâlnire după perioada de corona-lockdown impus, iar zilele trecute am făcut-o pentru noi acasă - căci iarăși suntem într-un fel de al doilea corona-lockdown (uf, credeam că scăpasem!) - cu piersici coapte. Oh, o minunăție! De aici și amestecul acesta de fotografii :)


Aluatul:

  • 340 gr făină
  • 1 lg sare
  • 255 gr unt foarte rece, tăiat cubulețe
  • 1 Lg oțet de mere
  • 8 Lg apă rece (ținută la congelator un pic înainte)
  • 1 ou

Se amestecă făina cu sarea într-un bol încăpător. Oțetul se amestecă cu apa.

Lucrând cât se poate de repede, manual sau cu un robot de bucătărie, se amestecă făina cu untul până când acesta este sfărâmat suficient, devinde nisipos sau chiar de preferat bucăți mai măricele, cât mazărea. Se mai poate pune la frigider dacă se topește prea repede.

Se stropește apoi cu vreo 6 Lg din apa cu oțet și se mixează cu o lingură de lemn până când se combină toate într-un aluat. Se adună într-un bulgăre, se aplatizează un pic și se pune la frigider pentru vreo 2 ore.

După ce s-a răcit sau chiar a stat peste noapte în frigider și e bun de folosit, se întinde într-o foaie ovală de vreo 5mm grosime, se înțeapă de ici pe colo cu o furculiță și se unge cu un ou bătut pe toată suprafața. Apoi se coacă la cuptorul preîncălzit la 200°C vreo 25-30 de minute până capătă o culoare arămie.

Crema:

  • 225 gr mascarpone
  • 2 Lg de zahăr
  • vanilie (esență sau o semințele de la o jumătate de păstaie sau 1-2 lg de zahăr vanilat)
  • dulceață/gem de fructe (opțional)

Cât timp crusta de aluat se răcește, se pregătește crema amestecând cu un tel brânza mascarpone cu zahărul și vanilia într-un bol. Se întinde apoi pe foaia de aluat, lăsând un pic marginile acestuia dezgolite.

Opțional se stropește un pic pe ici colo cu dulceață sau gem de fructe (în combinație cu fructele alese pentru a orna tarta).

Fructele:

  • piersici, căpșuni sau alte fructe...

Eu am folosit căpșuni proaspete, pe care le-am spălat, curățat codițele și tăiat în felii pe care le-am aranjat în rânduri peste cremă. Sau felii de piersici (coapte cu un pic de zahăr la cuptor până se rumenesc nițel). Peste fructe se mai poate presura încă 1 Lg de zahăr și/sau nuci un pic coapte în tigaie și ele, peste piersici eu am pus fulgi de migdale.

Și gata, se taie în felii și la savurat cu ea. Nu-i așa că e simplu ca bună ziua? Zi bună de duminică vă urez și eu și vă mai las câteva fotografii mai jos, așa pentru inspirație!
















You May Also Like

0 commentarii