Salată de quinoa

17 oct. 2012

Aşa cum ziceam ieri, pentru gustarea de seară am făcut o salată de quinoa. Am aflat despre această cereală acum un an, doi, de la Laura, o bună prietenă, care m-a învăţat cum să fac şi tabbouleh-ul. Mai târziu am citit şi văzut că este recomandată ca un aliment cu ridicat conţinut nutritiv, bogată în proteine, minerale şi vitamine. Se găseşte în diferite forme: făină, fulgi, dar poate cel mai des sub formă de seminţe, care atunci când sunt pregătite, au textură crocantă şi un gust puţin amărui.

Înainte să se întoarcă Petersen cu cine-ştie-ce bunătăţi de la ora de gătit, şi ca să nu-mi subestimez propriile îndeletniciri culinare, să vă prezint reţeta simplă de salată de quinoa.


Ingredientele şi paşii sunt cam aşa: o cană de quinoa se clăteşte în apă rece şi se lasă la înmuiat cam 5 min, cât timp alte 3 căni de apă se pun pe foc şi încep să fiarbă. Se adaugă quinoa, 1 linguriţă sau mai puţin de sare şi se lasă să fiarbă la foc mic cam 15 min. Se încearcă în prealabil să fie fiartă. Se ia de pe foc şi se scurge de apă.


Câteva legume, eu am ales roşii, ardei roşu şi castravete (dar pot fi şi altele, cred că aici fiecare poate folosi propria creativitate, eu am folosit ce aveam în frigider :) ), se spală şi se taie cubuleţe. O mână de pătrunjel se mărunţeşte.


Pentru a lega salata, eu am făcut un sos pe bază de ulei de măsline, un pic de oţet de mere, suc de lămâie, o linguriţă de miere şi una de muştar, iar dacă este necesar şi un pic de sare. Toate se amestecă bine pănă devin o pastă omogenă.

Toate cele 3 părţi: quinoa fiartă şi răcită, legumele tăiate şi sosul se amestecă într-un bol şi salata-i gata pentru a fi consumată. Ca atare sau cu nişte măsline negre şi câteva cuburi de brânză Feta. 

Voilà, simplu si eficient.

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu